• Programm
    • Kalender / Radiothek
    • zum Drucken
    • Sendeformate
    • Live Stream
    • Podcast
  • Service
    • Gewinnspiele
    • magazin KLASSIK
    • radio klassik Hörerreisen
  • Verkauf
    • Mediadaten & Tarife
    • Erfolgsbeispiele
    • Kontakt
  • Shop DAB+
  • Über uns
    • Frequenzen
    • Team
    • Kontakt

radio klassik

Menü
Jetzt live auf radio klassik
Loading...
jetzt
live hören
i
programm
aktueller titel

radio klassik

jetzt
live hören
i
programm
aktueller titel
Live
hören Sie jetzt:
Loading...
  • Programm
    • Kalender / Radiothek
    • zum Drucken
    • Sendeformate
    • Live Stream
    • Podcast
  • Service
    • Gewinnspiele
    • magazin KLASSIK
    • radio klassik Hörerreisen
  • Verkauf
    • Mediadaten & Tarife
    • Erfolgsbeispiele
    • Kontakt
  • Shop DAB+
  • Über uns
    • Frequenzen
    • Team
    • Kontakt
Home
Zauberflöte

Point One

Karoline Winzer
Anhören
Point One

Tamino Casually Fights A Random Dragon.

In the opening scene, one of the opera’s main characters, Prince Tamino, runs onto the stage, freaking out because he is being chased by a large dragon or serpent that he had apparently been fighting. As with so many other stories that involve dragons or serpents, like the tale of Siegfried, this scene makes little sense. For one, where did the dragon-serpent thing come from? It couldn’t have just fallen out of the sky; dragons have wings to keep them from doing that. And why would it leave its river if it was a serpent? – Well, we’ll get to a plausible explanation for that later. But even if it did escape from say, the wizarding world of Harry Potter, what was Tamino doing fighting it? It’s not like he was hiking and just happened to come across a dragon. A bear would probably be more likely to find. At least there is a semi-reasonable explanation for this: Tamino, like many other princes of the medieval/renaissance era appears to be fulfilling his princely duty of killing random dragons and serpents that apparently roamed the fields and caves of Europe. Interestingly enough, I’ve never seen one, although I vacation there quite a bit. Maybe you need to be a prince to see them…

 

 

  • Foreword
  • Point One:
    Tamino Casually Fights A Random Dragon
  • Point Two:
    Hey Diddle Diddle, A Cat and a Fiddle, A Queen of the Night Jumped Over the Moon
  • Point Three:
    Love at First Sight… or Love At First Photoshop?
  • Point Four:
    Tamino Takes Advice From Twelve Year Olds
  • Point Five:
    Love at First Sight… I Guess?
  • Point Six:
    Tests and Queens and Confusion, Oh My!
  • Point Seven:
    Random Things/People Showing Up Out Of Nowhere Cliché… Again
  • Point Eight:
    Lightning. Just Lightning.

 

 

Inhalt teilen

Verwandte Themen

Das Rätselwunderwerk Zauberflöte Zauberflöte

Das Rätselwunderwerk Zauberflöte

Erstmals: Zauberflöten-Tag!!! Aktuell

Erstmals: Zauberflöten-Tag!!!

Foreword Zauberflöte

Foreword

Programm Radio Klassik

  • Radiothek
  • Heute
  • Kalender

CD des Tages

amarcord: Meisterklasse - Carl Reinecke und seine Schüler

Mehr

Oper

Carl Philipp Emmanuel Bach: Die Auferstehung und Himmelfahrt Christi

Mehr

Gewinnspiel CD der Woche

In welcher Produktion der Wiener Festwochen waren Les Cris de Paris künstlerisch zentral verankert?

Mehr

magazin KLASSIK bestellen

Viermal im Jahr das magazin KLASSIK.

Mehr
  • Programm
  • Service
  • Verkauf
  • Presse
  • Impressum
  • Top

Programm Radio Klassik

  • Radiothek
  • Heute
  • Kalender

CD des Tages

amarcord: Meisterklasse - Carl Reinecke und seine Schüler

Mehr

Oper

Carl Philipp Emmanuel Bach: Die Auferstehung und Himmelfahrt Christi

Mehr

Gewinnspiel CD der Woche

In welcher Produktion der Wiener Festwochen waren Les Cris de Paris künstlerisch zentral verankert?

Mehr

magazin KLASSIK bestellen

Viermal im Jahr das magazin KLASSIK.

Mehr

Programm Radio Klassik

  • Radiothek
  • Heute
  • Kalender

CD des Tages

amarcord: Meisterklasse - Carl Reinecke und seine Schüler

Mehr

Oper

Carl Philipp Emmanuel Bach: Die Auferstehung und Himmelfahrt Christi

Mehr

Gewinnspiel CD der Woche

In welcher Produktion der Wiener Festwochen waren Les Cris de Paris künstlerisch zentral verankert?

Mehr

magazin KLASSIK bestellen

Viermal im Jahr das magazin KLASSIK.

Mehr
© radio klassik Stephansdom 2022.
All rights reserved.
Webdesign & Webprogrammierung medani